kirs88.reismee.nl

Klitterband-mannen en Tunesische hooligans

Wat is het raar om opeens in een qdner werelddeel te zitten. De vlucht was goed, we hadden erg mooi weer onderweg. Op het vliegveld moest ik naar de w.c. en er stond een vrouwtje klaar om de kraan voor me open te doen en me een handdoekje te geven, waaar ze natuurljik wat geld voor vroeg. Op haar hqnd zag ik een paar 1 euro munten en een paar 50 cent munten liggen, dus toen ik haar 2 euro gaf was ze helemaal door het dolle heen.

Het hotel is erg groot maar de kamer is toch wel minder dan we hadden verwacht, 4 sterren hier is nog niet eens 3 voor Nederlqndse begrippen. Maar goed, als ik een bed en douche heb ben ik tevreden.

De eerste dag kwam er een jongen op ons afgerend die vroeg of we naar een leuke club wilden gaan. Eerst probeerden we hem weg te krijgen, maar toen hij zei dat we gratis entree konden krijgen werd het interessanter en hebben we voor het hotel afgesproken om half 10. We dachten dat hij toch niet zou komen, maar ja hoor, om half 10 stond ie er, MET 2 tickets.

Samen met een vriend van hem gingen we eerst ergens anders iets drinken, maar daazr zijn we niet lang gebleven. Hier kennen ze een glas wijn niet, je kan alleen flessen bestellen. Dus Ingrid had een fles besteld, maar de vriendin van die andere jongen dronk daar ook van. Uiteindelijk moest ze opeens de hele fles betalen, dus wij stelden voor dat zij de kosten zou delen met die vriendin van de jongen. Maar daar kregen we een hele discussie over, volgens de jongen had zijn vriendin niks gehad, en ik werd na een tijdje zo kwaad dat we het geld hebben neergelegd en zijn weggegaan. Ali ging met ons mee (de jongen die ons had aangesproken).

We gingen naar een andere club en zijn daar een tijdje geweest, maar Ali vond het nodig om mijn hand continu vast te houden en Ingrid werd ook lastig gevallen door een irritante kerel, dus ik was er na een tijdje zat van en zij ook.

De volgende dag zijn we met een ober van ons hotel naar een voetbalwedstrijd gegaan, Sousse tegen Tunis. Sousse heeft gewonnen dus we waren blij. Na die tijd gingen we Sousse in waar we verdwaald raakten, en we waren bij terugkomst zo moe dat we in slaap zijn gevallen en ons afspraak om met de ober uit te gaan maar hebben geskipt.

Vandaag hebben we een excursie gedaan. We werden door een chauffeur opgehaald en hebben op kamelen gereden, zo leuk om te doen! We gingen nog kijken bij een vrouwtje die op een hele aparte manier brood bakte, en lekker dat het was. Ook mochten we een stuk cactus in onze mond doen en de kameel het er uit laten happen, zo schattig. Morgen gaan we naar Tunis, Sidi Bou Said en Karthage en donderdag met een piratenboot mee waar we hopelijk ook dolfijnen zullen zien. Het klinkt vet kansloos, een piratenboot, maar goed dat zien we dan wel weer hehe.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!