kirs88.reismee.nl

The medieval torture of Kirsten's legs

De beste vakantie is een vakantie waarbij je bij terugkomst nog meer moe bent dan je bij het vertrek was, heb ik wel eens gelezen. En dat slaat ook zeker op mij. Want wat lopen we f*cking veel zeg. Gisteren hebben we het hoogste gedeelte opgezocht, echt adembenemend mooi, maar we waren om 10 uur savonds terug in het hotel. Toen zouden we een uurtje relaxen om dan te gaan stappen, het was immers zaterdag, maar we zijn in bed blijven liggen als 2 luie zwijnen. De spierpijn in mijn benen is niet te harden, maar mijn gemoedstoestand maakt alles goed.

We zijn de uitkijktoren opgegaan terwijl er een harde wind was en dat ding op 60 meter hoogte bewoog, heel leuk voor 2 mensen met toch wel een beetje hoogtevrees. Ook al is hij qua hoogte maar een kwart van de eiffeltoren, ik werd er toch een beetje raar van. Gelukkig maakte het uitzicht veel goed. Verder was er daar een groot stuk bos, ondanks de missende bladeren toch wel mooi om te zien. Ben tijdens het filmen een paar keer bijna op mijn bek gegaan, maar dat leverde weer leuke beelden op. Ik dacht ook heel leuk een grot te filmen, waar een meurende zwerver in bleek te liggen die er nu dus ook op staat.

Verder nog het gouden straatje gezien, waar Kafka ooit heeft gewoond. Ik was ook verbaasd om in een kerk ' de extase van theresa' te zien. Die had ik in Rome ook gezien en ik was er helemaal weg van, sowieso vind ik dat Bernini geweldige beelden heeft gemaakt. Maar nu stond er hier dus ook een van Bernini. Na het eten gingen we naar het stadhuis in de oude stad om de atronomische klok te bewonderen, waarboven elk heel uur de 12 apostelen te zien zijn. Zag er echt heel debiel uit.

Vandaag hebben we de Joodse wijk bezocht, ik heb in mijn eentje een paar Synagogen bekeken, aangezien Christos het niet waard vond daarvboor te betalen. Ik vond het wel de moeite waard. Jammer was de 250 kroon die we betaald hebben om het sex machines museum in te mogen. Het enige leuke waren de oude Spaanse pornofilms die ze lieten zien met pianomuziek eronder en hele dikke wijven, de rest viel tegen. Het was vooral klein en ik vond de ' machines' die er waren niet zo spectaculair.

Morgen gaan we naar het 'machines of medieval torture museum', als ik het goed zeg. Daar staan machines van over heel Europa die ze in gevangenissen gebruiken om mensen te straffen. Lugubere shit dus, ben heel benieuwd. En we gaan naar een tentoonstelling van mijn grote held Salvador Dali, ik hoop nog een t-shirt van hem te vinden.

En vanavond wel een drankje doen, want in 4 dagen heb ik nog geen 100 euro uitgegeven en dat mag wel even gevierd worden ;)