kirs88.reismee.nl

Herkauwende mannen en grappig Engels

Dan zit je om 1 uur snachts in de trein van Utrecht naar Schiphol en ga je uit verveeldheid mensen observeren. Tegenover mij: een man in pak, grote koffer bij zich, ontzettend kauwgom aan het (her)kauwen en arrogante kop. Links van mij: vieze oude Turkse man die aldoor naar me kijkt. Nee, hier worden we ook niet vrolijk van. Maar dan spreekt de herkauwende man me aan bij het uitstappen. Of ik ook ga vliegen, vraagt hij. 'Ja', zeg ik heel lief, terwijl ik eigenlijk denk: ik heb een koffer bij me en ik stap uit bij Schiphol, dus what does it look like gum-chewing dick?

Dan loop ik wat rond op schiphol en besluit ergens iets te gaan drinken. Wie tref ik aan de bar? De gum chewing dick. Leeeeeuuukkkkk. Maar wat blijkt? Hij is supertof en we zitten 2 uur te kletsen en biertjes te drinken, die hij allemaal voor me betaalt. Hij is 39 en gaat naar Spanje om zijn zoontje op te zoeken. Om 4 uur snachts nemen we afscheid en hebben we emails uitgewisseld. Mijn eenzame gevoel en vooral mijn 'ik ga niet meer interrailen wat dat is eenzaam' gevoel zijn direct verdwenen.

De vlucht was goed, ik ging met een cityhopper wat hardstikke leuk was, zo'n klein vliegtuigje. Binnen 15 minuten na aankomst stond ik al oog en oog met Christos. Hardstikke fijn om hem weer te zien. We hebben bijna de hele dag geslapen en savonds voor 11 euro gegeten, voorgerecht, hoofdgerecht, wijntje en dessert. Ongelooflijk! Vandaag heerlijk gewandeld de hele dag, op de Karelsbrug gelopen die echt supergaaf is, naar het 'dansende' gebouw gegaan etc. Ik heb Christos zelfs zo ver gekregen dat we samen op de foto zijn geweest. Morgen gaan we naar een groot doolhof en een uitkijktoren, soort van kleine eiffeltoren.

Ik laat snel weer iets van me horen! Wil nog wel veel meer vertellen, maar er wacht een ongeduldige man op me. We gaan nu naar een bar genaamd Jetset, waar het bier nog geen 2 euro is. Leker tegenstrijdig.

Ohja, de pc hier heeft een sticker die zegt: NOT SHUT OFF COMPUTER! Dus.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!