kirs88.reismee.nl

Ziek

Ik ben ziek. Had gisteren papa nog aan de telefoon, hij vroeg me nog of alles oke ging. En dat was ook zo, ik heb een paar dagen blaasonsteking gehad maar dat was het. Maar gisternacht om 1 uur kreeg ik opeens alles tegelijk: keelpijn, warm en koud, pijn aan gewrichten en spieren, duizelig. Die dag hadden we niks bijzonders gedaan, gewoon naar het strand geweest en uit eten gegaan toen de zon onder was. Daarna belde Hedy dat hij wilde komen, maar dat hij geen taxi kon vinden tot Mahdia. Hij zou eerst naar Moknine gaan met de taxi en vanaf daar met een vriend naar ons toe rijden. Toen Wajdi die vriend belde, bleek die ziek te zijn. Maar om 12 uur 's nachts belde Hedy op dat hij naar Moknine was gegaan zonder die jongen te bellen, en dat hij nu dus vast zat in Moknine en niet wist wat hij moest doen. Dus wij probeerden vanalles te regelen om Hedy bij ons te krijgen, Wajdi boos op Hedy natuurlijk. Toen Wajdi zei dat hij die vriend wel zou wakker bellen werd ik pissig, want hij kon het toch niet maken om iemand die ziek is uit bed te bellen en naar Mahdia te laten rijden.

Uiteindelijk belde Wajdi zijn broertje op, zodat hij Hedy kon ophalen en Hedy bij zijn ouders kon slapen die nacht. Om half 1 hoorden we opeens voetstappen richting onze deur, en ja hoor: daar waren Hedy en die andere jongen. Hadden ze alles in scene gezet. Ik was echt blij om Hedy te zien, nadat we Wajdi samen hadden verrast had ik hem nog niet weer gezien. Maar ik kreeg dus toen we in een cafeetje zaten opeens griep en koorts. We zijn naar de nacht apotheek gegaan en ik heb nu paracetamol die je oplost in water en dan drinkt. Ik voel me nog niet veel beter, alleen mijn koorts is weg.

De ramadan heb ik maar aan de kant geschoven. De eerste dag had ik niks gegeten en gedronken tot 6 uur in de avond, en hoewel ik toen nog maar 1 uur hoefde vol te houden klapte ik echt in. Het is met die hitte zo moeilijk. Iedereen vind het zo leuk dat ik het geprobeerd heb, maar ze vinden allemaal dat ik gewoon moet eten en drinken. En nu ik ziek ben kan ik ook niet anders. Het is wel een heel ritueel hoor. Vanaf 7 uur 's avonds mag ik Wajdi opeens weer knuffelen en zoenen en aanraken, we zitten dan ook echt samen voor de tv te wachten, alsof het oud en nieuw is ofzo haha. En om 4 uur 's nachts moet hij gedoucht hebben en klaar zijn met eten, na die douche mag hij me ook niet meer naakt zien tot de volgende dag 19.00 uur. Maar ik mag hem wel naakt zien omdat ik geen moslim ben. He is such a lucky bastard, ik moet in die hitte een pyama aan. Eigenlijk moeten we ook in een andere kamer slapen, maar gelukkig is Wajdi niet zo streng dat hij dat ook echt doet.

Mijn henna is heel mooi geworden. Wajdi's nicht heeft mijn beide voeten gedaan en beide handen en mijn linker onder- en bovenarm. Het was wel moeilijk om zo lang te wachten voor het drogen. Verder wil ik Renger nog even laten zien dat ik echt een Nederlandse ben, dus hier een boodschappenlijstje om even te laten zien hoe goedkoop het hier is:

1 liter Fanta Lemon

1 liter Fanta Mint ( ja dat hebben ze hier)

1 liter Granita (heel zoet drinken)

Spuitbus tegen insecten

Douchegel

4 scheermesjes

Rol koekjes

2 zakken chips

3 yoghurt drankjes

Melk

2 banenen toetjes

2 aardbeien toetjes

5 peren

Druiven ( bijna 2 kilo)

2 stokbrooden

Totaal: 22.500 dinar = ongeveer 13 euro.

Toch een stuk goedkoper dan bij ons.

Verder niet zoveel te melden, behalve dat dit mijn laatste verhaal is. Ik vlieg morgen terug en volgende week begint de universiteit. En toen was mijn sabbatical alweer voorbij....

Reacties

Reacties

RngR!

hahahaha! ik denk dat ik wel weet waar ik later me pensioen wil doorbrengen... Alhoewel: 40 dagen per jaar geen naakte vrouwen :s dat lijkt me dan weer niets.

Kalm aan, goede reis en tot de volgende bruiloft, verjaardag of bijeenkomst van de familie

Liefs!

Ingrid

Toch geen Mexicaanse griep hè, want dan mag je niet terugkomen, haha. Beterschap! Ik hoor je wel als je weer thuis bent.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!