kirs88.reismee.nl

Drukke dagen

Wat een drukke dagen heb ik achter de rug. 13, 14 en 15 augustus heb ik allerlei feesten gehad. De 13e ben ik met de oudste zus van Wajdi wezen kijken voor een cadeautje voor Irene (mijn stiefmoeder). Verder heb ik een hele toffe lamp gekocht, die tegelijkertijd ook een kapstok is, en dat voor maar 35 dinar (ongeveer 20 euro). Toen we terug waren werd ik door de zus van Wajdi meegesleept naar haar nicht, die dus ging trouwen. Ze moest haar haar doen en het was er een komen en gaan van mensen, die toen ze mij zagen zitten, allemaal vroegen of ik dat meisje van Wajdi ben. Ik voelde me erg op mijn gemak, ahum. Daarna gingen we ons thuis omkleden om naar het feest te gaan. De bruiloften duren hier 3 dagen, en dit was de eerste dag. De bruid moest in speciale traditionele kleding en kreeg henna op voeten en handen.

Na dit feest gingen we naar een ander feest, ter ere van de besnijdenis van 2 jongetjes. Ik moest eerst nogal lachen bij het idee, maar gezellig was het wel. Toen Wajdi en ik er heen reden moesten we een tante van hem ophalen. Ze had haar 3 maanden oude baby bij zich, en toen ze zag dat ik helemaal verliefd naar haar baby keek mocht ik hem voor in de auto op schoot hebben. Wat een snoepje! Ik was helemaal verkocht.

De 14e moesten we weer naar dit feest. Ja ja, zelfs besneden piemels worden meer dan 1 dag gevierd. Verder was er de tweede dag van de bruiloft, nu was er een band en had de bruid weer andere kleding aan dan de eerste dag. Het zag er wel uit als een poppenkast, maar als je daar een beetje doorheen keek was het eigenlijk wel heel mooi. Ze moest met haar handen omhoog stil blijven staan, ik vond haar net zo'n heilige. Ze kreeg allemaal geld tussen haar kleding gestopt. De 15e was de officiele dag van de bruiloft, nu had ze gewoon een mooie witte bruidsjurk aan, ik vond haar er geweldig uit zien. Weer speelde er een band. Daarna moesten we de bruid en bruidegom met z'n allen naar huis begeleiden, waar de bruid al in de slaapkamer wachtte en de bruidegom erheen geleid werd onder luid gejoel (bruid en bruidegom beoefenen beide de religie, dus geen sex voor het huwelijk). Ik werd nog de dansvloer opgesleurd en moest de traditionele danspassen nadoen. Ik voelde me zo opgelaten, maar toen ik zag dat ze allemaal voor me begonnen te klappen en iedereen vond dat ik het goed deed werd ik zelf ook enthousiast. Ook moesten we nog naar een feest ter ere van een verloving, dit was van een vriend van Wajdi.

Verder had ik op schiphol 2 flessen absolut wodka gekocht (eigenlijk mag je maar 1 liter mee, maar ik heb de gok gewaagd en werd niet eens gecontroleerd op Monastir), en die hebben we vandaag verkocht voor 80 dinar in totaal. Omgerekend heb ik ongeveer 20 euro winst gemaakt, toch leuk meegenomen.

En voor de rest zit ik vooral op het strand, want het is vreselijk heet hier en het koelt in de avond nauwelijks af. Dat was het wel weer :) Kusjessss

Reacties

Reacties

Ingrid

Wat een feesten allemaal zeg. Het alcohol vloeide zeker ook rijkelijk? Al dronken geweest, haha? Heb je ook foto's gemaakt of gefilmd? Ben benieuwd.

C u next week.

Kisses

Kirsten

Uhhhhh.... het zijn moslims schat, die mogen niet drinken :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!